Zadzwoń: +48 22 230 26 50

BEZPŁATNA KONSULTACJA

   Zadzwoń: +48 22 230 26 50

Potrzeba poczucia bezpieczeństwa podczas wizyty stomatologicznej.

Potrzeba poczucia bezpieczeństwa podczas wizyty stomatologicznej.


Potrzeba poczucia bezpieczeństwa jest jedną z siedmiu najważniejszych potrzeb Pacjentów.
Spełnienie tej potrzeby bardzo często decyduje o kontynuowaniu leczenia przez Pacjenta oraz o jego komforcie podczas całej wizyty.


Poniższy artykuł opisuje kilka aspektów, które pomogą Pacjentowi zachować poczucie bezpieczeństwa:


  • Otoczenie
  • Znieczulenia
  • Organizacja
  • Relacja
  • Komunikacja

OTOCZENIE


Atmosfera

Na każdym etapie decydujący jest spokój i pewność siebie lekarza, przyjazne nastawienie zespołu stomatologicznego do Pacjenta oraz względem siebie. Wyjście po Pacjenta do poczekalni, uśmiech, podanie ręki i przedstawienie się, dokładne poznanie powodu wizyty oraz poznanie oczekiwań Pacjenta. Dokładne omówienie wywiadu medycznego i zapewnienie Pacjenta, że jest zdrowy lub, że jego dolegliwości nie kolidują z ewentualnym leczeniem stomatologicznym.


Warto, dbać o kurtuazję obsługową, aby lekarz pomimo efektywnej pracy na 4 ręce, miłym głosem prosił Panią asystentkę o materiał, narzędzie czy ssak. Idealny komunikat to np. Pani Doroto proszę nakładacz, bardzo proszę Panie doktorze – dziękuję Pani bardzo. Pacjent natychmiast wyczuje czy pomiędzy lekarzem, a jego asystentką panują dobre relacje.



ZNIECZULENIA


Formuła 3x NAJ
Warto podkreślać, że stosowane znieczulenie jest 3 x naj. 
Najskuteczniejsze, najbezpieczniejsze, najnowocześniejsze.

W ten sposób utwierdzamy Pacjenta, że zabieg będzie maksymalnie komfortowy. Szczególnie w sytuacji, w której czuje się zaniepokojony wizją bólu, dajemy mu gwarancję bezpieczeństwa i uspokajamy.



ORGANIZACJA


Harmonogram i multimedia

Przed przystąpieniem do zabiegu, koniecznie przy biurku!, warto przedstawić Pacjentowi spójny harmonogram wizyty, tj. kolejność procedur z informacją o czasie, etapach i korzyściach. Wskazany jest zrozumiały i nieinwazyjny język. Bardzo ważne jest, aby nie stosować na tym etapie konsultacji (ani podczas leczenia) tzw. czarnych słów jak igła, krew, ciąć, wiercić, skalpel.


Warto zaufać mocy multimediów – pokazywać animacje, zdjęcia i rysunki, a na koniec rozmowy zapytać Pacjenta, czy ma jakieś pytania. To istotny punkt spotkania, ponieważ na tym etapie upewniamy się, że Pacjent wszystko zrozumiał, a jeśli ma wątpliwości – jesteśmy w stanie je zażegnać i go uspokoić.


RELACJA


Kontrakt komunikacji
Również przed przystąpieniem do leczenia, warto zapytać Pacjenta o potrzebę komunikacji podczas zabiegu

  • czy wszystko mówić
  • czy tylko zakończenie danego etapu, czynności
  • czy w ogóle nic nie mówić
  • żeby podniósł np. lewą rękę na znak przerwy


Kontrakt komunikacji pozwoli na dopasowanie się do stylu komunikacji Pacjenta i wzmocni jego poczucie bezpieczeństwa.

Oczywiście wszystkie komunikaty powinny wyprzedzać czynność np. zaraz będą wibracje, płukanie.



KOMUNIKACJA

Dialog i komunikacja pozawerbalna

Warto w zespole uważać na odruchy bezwarunkowe, poza werbalne jak np. sapanie i stękanie przy zakładaniu formówki. Do Pacjenta dociera bowiem komunikat – coś jest nie tak? W tym momencie profesjonalna asystentka może na sobie skupić uwagę Pacjenta zadając mu pytanie np. czy jest Panu wygodnie? Po zakończeniu czynności lekarz może zapewnić Pacjenta, że wszystko poszło zgodnie z planem.

Doskonała komunikacja oraz ergonomia pracy w zespole ma bardzo duży wpływ na to, czy Pacjent czuje się bezpiecznie przed, w trakcie i po zabiegu.



Zachowań i elementów, które mogą powodować dodatkowy stres u Pacjenta jest kilkadziesiąt, dlatego zapraszamy na nasze kursy, abyś mógł poznać je wszystkie i móc oferować DOSKONAŁĄ OBSŁUGĘ PACJENTA.



0 Komentarze
Dodaj komentarz

Dominika Furyk

Właścicielka Fisjo-Med

"Fantastyczne spotkanie o doskonałej rejestracji pacjenta. Intensywne i konkretne, pełne śmiechu, świetnych wniosków i rad. Po tym szybkim, 1-dniowym kursie jestem pełna dobrych emocji, gotowości do super pracy, bo pracuję w najlepszej klinice o najwyższych standardach, ha! Brawo Michał Katarzyński"

Edyta Bernatek

Lekarz stomatolog, właścicielka kliniki dentystycznej

"Nasza rejestratorka uczestniczyła w kursie - efekt rewelacyjny. Pacjenci zaopiekowani, a ja spokojna, nie ma nic cenniejszego. Polecam z czystym sumieniem.
Byłam na kursie i Michała z zarządzania praktyką. Kurs świetnie przygotowany"

10+

lat praktycznego doświadczenia i prowadzenia kursów w branży stomatologicznej

100+

indywidualnych audytów doradczych, analiz finansowych oraz kalkulacji cenników

130+

szkoleń zamkniętych 

zespołów rejestracji i całych

praktyk stomatologicznych

4000+

przeszkolonych właścicieli klinik, lekarzy, personelu rejestracji, asystentek i higienistek

Zobacz videorelacje z poprzednich szkoleń dla personelu rejestracji

<iframe class="full-size-abs" src="https://www.youtube.com/embed/YQuDSHfxg1g" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Arek Buziewicz

"Jedno z najlepszych szkoleń na jakich byłem w życiu. Praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka. Kompetentny trener i konkretne przykłady. Z doświadczenia wiem, że to najlepsza oferta na polskim rynku. Z chęcią pojadę

na kolejne wydarzenia."

<iframe class="full-size-abs" src="https://www.youtube.com/embed/JHEcYbPuz68" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Michał  Nycz

"Bardzo polecam , każdy jeden kurs przeprowadzony profesjonalnie , przemyślanie, ogrom doświadczenia nie da się ukryć Michał lubi to co robi widać w tym pasje , zaangażowanie i chęć przekazania jak najwięcej w jak najkrótszym czasie. Żadna minuta nie była zmarnowana, adrenalina trzyma do samego końca.🙂"

Galeria

POBIERZ BEZPŁATNY E-BOOK

Wyrażam zgodę na wykorzystanie adresu email i otrzymywanie informacji środkami komunikacji elektronicznej w celu obsługi niniejszego zgłoszenia.

NAWIGACJA


Home

O nas
Kalendarz szkoleń
Referencje
Rada programowa
Wiedza
Kontakt


POBIERZ BEZPŁATNY

Excellent Patient Service sp. z o.o

Lubomirskiego 39 E

36-040, Boguchwała

Poland (PL)

NIP: 5170359961

POBIERZ E-BOOK

Pobierz bezpłatny e-book
"5 sposobów zwiększania rentowności praktyki".

Email* Pole wymagane!

GALERIA

©Michał Katarzyński. All Right Reserved 2023

Twój koszyk jest pusty Kontynuuj
Koszyk
Suma częściowa:
Zniżka 
Zniżka 
Pokaż szczegóły
- +
Wyprzedane